argsomfanförbannadragerageragelvlöver9000

Okey, jag läste på lite om den här fagra kärringen vid namn
aud stokman.
Okey, för att få er i samma ragemood som jag tänker jag introdusera er för den här människan.
Som fått min sinneställning att ändras till, okey ska förklara mig kort: Jag vill se henne död.
----------------------------------

En norsk uppfödare av ovtjarka mm fick i maj 2008 sina hundar omhändertagna, 19 vuxna och sex valpar. Tre hundar som inte lät sig infångas, avlivades. Uppfödarens hundhållning har varit aktuell hos myndigheterna sedan 2001. Hon har haft en omfattande uppfödning och försäljning av hundar och vid en inspektion i vintras hade hon 48 hundar.

Vid en inspektion i april fann man en mängd döda hundar i en gödselstack. 23 av dessa undersöktes av Veterinärinstitutet. Det visade sig att fyra hundar hade kulhål i huvudet. Ett huvud hade fyra kulhål men ingen kula hade träffat hjärnan. Det kan stämma med en anmälan 2006 om en hund som skjutits flera gånger men som levde ännu dagen därpå.

"Aud Stokman har också medfört hundar långt in i skogen där hon misshandlat dom till döds, och bara lämnat kropparna. När hon slagit ihjäl en Briard hane som hon olagligt hade importerat från Finland, gick hon tillbaka till hundens kropp och tog bort chippet som hon hade glömt när hon lämnade platsen första gången."

Varning kännsliga läsare ...



 
Bilderna från den norska 52-åriga kvinnans gård visar på mängder av nedgrävda hundkadaver och skallar med skotthål. Djurvårdsnämnden i Solör har vid flera tillfällen beslagtagit hundar och kvinnan har belagts med hundförbud i Norge. Nu har kvinnan bosatt sig i Sverige.

:Myndigheternas rapporter berättar också om
Döda valpar som blev uppätna av en vuxen hund.
Hundar som inte fått vård eller blivit sydda efter bitskador.
Hundar utan tillgång till vatten. Men ägaren tyckte inte att vatten var nödvändigt, för hundarna kunde äta snö.
En fyra veckors valp som uppfödaren avlivade genom att slänga i väggen.
I en frys hittade man tre döda valpar, som dött troligen av en bakterieinfektion.
Olaglig medicinering och avlivning som uppfödaren själv har gjort. :

''Jag vet att det låter väldigt brutalt, men jag slängde den en gång i väggen, sa kvinnan under rättegången.''


Och en liten bild på fanskapet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sådärja, U mad yet?

anyway, vet hur mycket hemskheter det finns och jag kan inte sitta här
och skriva madness om allt. Men
det här hade ett litet syfte.

Kvinnan har nu bosatt sig i sverige, och försöker köpa in nya hundar från privatpersoner och kennlar.
Håll ett fucking öga på henne om ni funtar på och att sälja vovven, eller bor i en kennel/har en kennel.

I mitt fall så är min mamma uppfödare och jag har varnat henne groft.


Ronia, Signin' out. Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0