Seminarie med Emily Larlham över helgen

Över helgen har jag varit på ett seminarie ''101 ways to think outside the box'' med Emily Larlham, som annars är bosatt i san diego. Men tog sig friheten att komma till sverige! kanon om du frågar mig.
Kl 7 vaknar jag och äter en trött frukost på en timma.
Åker med Mickan till Rikstens hundsportcenter som för övrigt ligger i Tullinge, tror jag det var.
Vi klampar in där i en enormt stor lokal, med höööögt upp till tak la jag märke till.
Och möts av cirka 20~ härliga personer med brinnande intresse för hund.

Emily's träning m hundarna består av 100%  ”progressive reinforcement” träning.
Och inte bara i hennes träning med hundarna, det här gäller dygnet runt.

Jag tog med en penna och ett block som är smockfullt med
härliga idéer till tricks, olika träningar och övningar och massa andra intressanta ting.

Och får inte glömma att skriva om hur underbart god veganmaten va!
Panerad tofu m potatissallad mums! och lite örtsmör till mackorna. Det var dag ett's festliga måltid.
Dag två serverades det en slags veganpaj jag bett om receptet på hihi, den var deliciouse om man nu kan stava rätt så.

Inte för att gå över styrs eller så men det här seminariet knäcker det flesta jag varit på!
och det är en hel del surru.
Jag hoppas så på att Emily kommer tillbaka med ett till härligt seminarie, I'll for sure be there.

Och slänger in ett par bilder jag knipit åt mig ifrån Mickan!
jag glömde min kamera hemma.. ehe.



Snarf och Polly, sötnosarna


 
Den här bilden var så fin så lånade den ifrån  http://www.kolmodin-design.se/oscar/
Go check it out!



Esca visar stolt upp sig


Lilla rut också!


Esca kom liiiite för nära kameran


Den här bilden är också ifrån http://www.kolmodin-design.se/oscar/
Men där sitter jag och antecknar och Mickan gosar med en trött Rut



För er som kanske inte vet vem Emily är så länkar ett av hennes
youtube klipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0